Zabouchnuté klíče

Ano, i to se může stát každému z nás. A ano, i na tyto případy myslí pojištění, které u nás máte sjednané. Jak postupovat, abyste se do bytu dostali co nejrychleji?

 

a) Volejte přímo asistenční službu pojišťovny +420 466 100 777.

Pojišťovna zasílá vlastní nasmlouvanou firmu, které přímo asistenci proplatí.

 

b) Zavolejte jakoukoli SOS službu, která vám pomůže a zásah uhraďte na místě oproti dokladu. Doklad o platbě je důležitý, aby vám následně byt zásah proplacen pojišťovnou.

Následně volejte +420 466 100 777 nebo využijte formulář na stránkách ČSOB a nahlaste pojistnou událost.

​​​​​​​

Havárie na bytě

Praskla vám hadička u pračky a vytopili jste sousedy? Potřebujete technickou pomoc, která nepočká? Zde je návod, co dělat:

 

1. Volat asistenční službu.

a) Volejte přímo asistenční službu pojišťovny +420 466 100 777.

Pojišťovna zasílá vlastní nasmlouvanou firmu, které přímo asistenci proplatí.

 

b) Zavolejte jakoukoli SOS službu, která vám pomůže a zásah uhraďte na místě oproti dokladu. Doklad o platbě je důležitý, aby vám následně byt zásah proplacen pojišťovnou.

Následně volejte +420 466 100 777 nebo využijte formulář na stránkách ČSOB a nahlaste pojistnou událost.

 

2. Nafotit/Natočit.

3. Sepsat data, kdy a co se stalo.

4. Budeme od vás chtít doložit, že došlo k opravě (foto před a po + doklad o platbě či opravě).

5. Pojišťovna si od nás zjistí, zda se jedná o váš či náš (majitelův) majetek.

6. Posíláme pojišťovně Souhlas vlastníka s výplatou pojistného plnění.

7. Pojišťovna proplácí opravu přímo vám.

 

Pokud je vše v pořádku a pojišťovna má vše, co potřebuje, doložené, trvá celý proces vyplacení pojistného plnění několik dnů od nahlášení nebo doložení posledního dokumentu.

 

Pokud ke kompenzaci na základě nahlášení pojistné události dojde, tyto náklady se vám nemohou započítávat jako náklady do rozpočtu na úpravy a opravy nemovitosti podle nařízení vlády 308/2015 Sb.

Důležité odkazy:

  • Rozsah pojištění naleznete zde
  • Podrobné informace o pojištění domácnosti naleznete zde a pojištění odpovědnosti za újmu zde.
 

Pokud si nebudete jistí, zda pojistnou událost nahlásit jako odpovědnost nebo domácnost, volejte přímo asistenční službu ČSOB, kde vám s nahlášením poradí.

Kontakty:

V případě potřeby asistenčních služeb volejte na linku +420 466 100 777 nebo využijte on-line formulář na webu:

Došlo k nehodě a poškození vybavení nemovitosti?

Nehoda se může stát každému. Ať už se jedná o rozbitou varnou desku, poškrábanou kuchyňskou desku nebo rýhu v podlaze, vždy existuje řešení. Nebojte se nám dát vědět a my vám rádi poradíme, jak postupovat.

 

Vaše náklady na opravy vybavení a poškození vybavení a nemovitosti jsou ze zákona omezené maximální výší. Navíc u nás máte sjednané pojištění, které může některé výdaje spojené s nehodami pokrýt. Stačí je nahlásit jako pojistnou událost, a tak udržovat váš domov ve stále skvělém stavu.

Vaše pojištění odpovědnosti se vztahuje právě i na poškození vybavení majitele bytu. Nahlásit ho tedy můžete jako pojistnou událost na odpovědnost.

Běžná údržba bytu – Co to je a jak to funguje?

Ze zákona máte povinnost se o svůj domov starat. V Česku tento zákon určuje povinnosti nájemníků velmi přesně – do maximální částky 100 Kč na 1 m2 velikosti bytu za rok.

 

Vysvětlíme na příkladu:

 

Váš nový domov má velikost například 56 m2. Vaše povinnost pak odpovídá:

 

56 × 100 Kč = 5 600 Kč/rok

 

Náklady na opravy a údržbu (tzv. běžná údržba nemovitosti) vašeho domova se tedy mohou vyšplhat maximálně na 5 600 Kč ročně a tuto sumu jste povinni vynaložit na opravy, pokud jsou nezbytné. Majitel vám náklady do této výše proplácet nemusí, cokoli nad tuto hranici už jde přímo za majitelem (v první chvíli tedy za námi).
 

Je proto důležité, abychom věděli o všem, co se v bytě děje. Pokud necháváte něco opravit, protože došlo k poškození, něco nefungovalo, něco bylo potřeba pořídit, hlaste nám to. Zašlete nám i doklad či fakturu, na které je zřejmé, že k opravě došlo právě v konkrétním bytě. A velmi nám pomohou i fotografie před i po, které můžeme uschovat pro případ budoucí potřeby, například při vašem stěhování.

 

Všechny vámi vynaložené náklady evidujeme a hlídáme, abychom mohli dodržet zákonem určený limit a případně mohli s majitelem bytu v předstihu řešit moment, kdy další opravy budou prováděny na jeho náklady.

 

Není „Nehoda“ jako „Běžná údržba bytu“ – a je potřeba to rozlišovat.

 

Zákon velmi přesně specifikuje, co vše a za jakých podmínek patří do běžné údržby nemovitosti – a tím pádem se i počítá do zákonem stanoveného finančního limitu vašich nákladů.

 

Například:

 

1. V rychlovarné konvici přestane fungovat varné těleso –> běžná údržba s limitem na opravy

2. Rychlovarná konvice spadne na zem a přestane fungovat varné těleso –> nehoda s možností nahlášení na pojišťovnu (limit ceny opravy zde není)

 

Co vše do této péče o nemovitost spadá a co máte pojištěné?
• Originální znění nařízení vlády 308
• Vysvětlení nařízení vlády 308 s příklady
• Ke stažení
Rozsah pojištění nemovitosti

 

Jaký je správný postup oprav?

 

1. Stane se nehoda nebo něco přestane fungovat

2. Nahlásíte nám, co se stalo a rovnou pošlete fotografie na e-mail servis%at%vasdomaci.cz

3. My vám nabídneme naši pomoc s opravou a vy se rozmyslíte, zda využijete naše služby nebo budete hledat vlastního řemeslníka. Pro orientační představu se můžete podívat na náš ceník prací, který naleznete na stránce úplně dole ke stažení.

4. Zároveň vám poradíme, zda se jedná o poškození, které lze nahlásit jako pojistnou událost.

5. Pro pojišťovnu zajistíte potřebnou dokumentaci.

6. Dojde k opravě z naší či z vaší strany.

7. Zašlete nám fotografie opraveného poškození a doklad či fakturu, pokud jste si poškození opravovali sami.

8. Počkáme na vyjádření pojišťovny a potvrdíme výplatu pojistného, které by šlo přímo vám, nebo

9. Započítáme vaše náklady do ročního limitu na běžnou údržbu nemovitosti, pokud pojišťovna poškození nepřijala.


Může se stát, že najdete nějaký problém na bytě už během prvních tří dnů bydlení. V tomto ochranném období nových podnájemníků jdou náklady za opravy vždy za námi. Prozkoumejte, proč vám dáváme ochrannou dobu pro hlášení nedostatků na bytě
 

Jak na hlášení pojistné události

Aktuálně jste krytí pro tato rizika v rozsahu:

 

Pojištění domácnosti      roční limit plnění

                                                     350 000 Kč

 

Pojištění odpovědnosti    roční limit plnění

                                                      10 000 000 Kč

 

Asistenční služby                  roční limit plnění

                                                        max 70 000 Kč

 


Co všechno je možné hlásit jako pojistnou událost?

 

Typicky v našich bytech řešíme události, jako je vytopení sousedů (prasklá hadička u pračky), rozbitá sklokeramická deska, poškrábaná kuchyňská deska, propálená podlaha a další. Co vše s námi máte pojištěné, se můžete podívat v přehledném seznamu všech informací o vašem pojištění

 

Doporučujeme využívat vaše pojištění naplno. Jednou za rok projděte celý byt a pokud najdete cokoli, co by bylo vhodné opravit a případně i nahlásit jako pojistnou událost, udělejte to. My vám s tím rádi pomůžeme. Vyhneme se tak nepříjemnostem a stresu na konci nájemního vztahu, až nám budete nemovitost mít vrátit v původním stavu.
 

 

Co budete potřebovat k nahlášení nějaké nehody/pojistné události?

 

Vše, co budete potřebovat, s Vámi bude komunikovat již přímo pojišťovna. Při různých škodách se mohou podklady lišit.

Při nahlášení však VŽDY uveďte:

  • adresu bytu (vašeho současného bydliště)
  • číslo pojistné smlouvy, které je 8081059310
  • identifikační údaje pojištěného – smlouva je vedená na VITOM a.s., IČO 04426169
 


A jak tedy konkrétně postupovat? Obecně platí, vše co nejdříve:

 

1. Nafotit/Natočit.

2. Sepsat data, kdy a co se stalo.

3. Zavolat na +420 466 100 777 a zjistit, co dalšího budou požadovat

nebo

Využít on-line formuláře na webu Pojištění domácnosti 

nebo

Využít on-line formuláře na webu Pojištění odpovědnosti za újmu 

 

4. Pokud je škoda na bytě či jeho vybavení, budeme od vás chtít doložit, že došlo k opravě (tento bod se vás netýká, pokud se jedná o vaše vybavení).

5. Pojišťovna si od nás zjistí, zda se jedná o váš či náš (majitelův) majetek.

6. Posíláme Souhlas vlastníka s výplatou pojistného plnění.

7. Pojišťovna proplácí opravu přímo vám.

 

Pokud ke kompenzaci na základě nahlášení pojistné události dojde, tyto náklady se vám nemohou započítávat jako náklady do rozpočtu na úpravy a opravy nemovitosti podle nařízení vlády 308/2015 Sb.


Stejně jako u havárie platí, že pokud je vše v pořádku a pojišťovna má vše, co potřebuje, doložené, trvá celý proces vyplacení pojistného plnění několik dnů od nahlášení nebo doložení posledního dokumentu.